Jako likwidator mam obowiązek sprzedać wszystkie składniki majatkowe w tym wartosci niematerialne i prawne. Przez ostatnie trzy lata spółka przynosiła straty, czy jej marka może być coś warta?

Jeśli nawet firma ponosi straty, to nie oznacza to że nie posiada ona wartościowej marki. W takim przypadku należy prawidłowo zidentyfikować:

  • rodzaj znaku towarowego (np: produktowy, firmowy i.t.p.), 
  • źródła ujemnych wyników finansowych,
  • rzeczywiste pożytki związane z posiadaniem marki,
  • potencjalne pożytki osób trzecich, które uzyskałyby możliwość posługiwania się tą marką,

Wyceniałem już marki firm, które od kilku lat notowały straty finansowe i w kilku przypadkach straty te wynikały z czynników nie związanych z marką, np:

  • sposobu inwestowania (koszty bieżącego okresu),
  • kosztów restrukturyzacji firmy,
  • procesu optymalizacji kosztów w grupie kapitałowej (nieprawidłowo ustalone ceny wewnętrzne).

W takim przypadku należy jedynie dobrać właściwą metodę wyceny.

Pytania Internautów

Czy firmę powinien wyceniać biegły rewident?

Powiedziano mi że firmę musi wycenić biegły rewident. Czy to prawda?

zobacz więcej
Czy można wycenić markę firmy ponoszącej straty?

Jako likwidator mam obowiązek sprzedać wszystkie składniki majatkowe w tym wartosci niematerialne i prawne. Przez ostatnie trzy lata spółka...

zobacz więcej

Skontaktuj się z nami

tel: 510 088 837

Napisz wiadomość 

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.